My Blog List

Sunday, October 30, 2011

Ketika Di Pulau pinang...

Aduhai...
Masa aku berada di Penang ari tue...
Aku mencari kekuatan yang aku sendiri pun pasti  akan dapat @pun tidak...
Tapi dapat luahkan dalam puisi ketika itu...

 Tajuk : (KETABAHAN!!!)

 Dimanakah dikau Wahai TABAH....
Aku perlukan kau ketika ini,
Aku inginkan kau bersama ku,
Dimanakah aku ingin mencari mu lagi,
Aku tidak mampu kuat tanpamu....
Aku hanya mampu tersenyum,
Mencari kau dengan cara sendiri,
Aku hanya mampu mnyekalkan hati,
Agar tidak kelihatan kedukaan ini,
Di sebalik  senyumanku terdapat seribu kedukaan,
Yang tidak mampu menjadikan aku insan yang kuat dalam dunia ini.

Tabah!!!
Aku sentiasa dengar perkataan tue,
Namun dimanakah dia,
Aku ini insan yang lemah,
Tak sanggup ku tanggung kekecewaan sendirian...

Ya Allah....
Tunjukkanlah Hamba Mu ini jalan,
Jalan untuk menuju kebahagian,
Sesungguhnya Engkau Maha Memberi Rahmat,
Aku tidak mampu kuat...



No comments:

Post a Comment